Excuus en door …. UPD 3
08/05/2026, 15:30
Vandaag bood (voormalig FNP / fractie van de Ploeg en huidig GBD-raadslid) F.v.d.Ploeg zpubliekelijk zijn excuses aan voor uitspraken gedaan in de verkiezingstijd. Zie hier het artikel op RTV-NOF. Sociaal Links zegt: excuses aanvaard, en nu verder
Omdat het CDA zich heeft teruggetrokken uit de gesprekken met informateur ter Keurs zochten GBC en Sociaal Links naar nieuwe partner(s) voor het vormen van ee coalitie.De keuze voor de PNP was eigenlijk in de verkennende fase al gemaakt. De SGP is een betrouwbare (gedoog) partner gebleken in de afgelopen 2 raadsperiodes. Daarom zal nu getracht worden een coalitie te vormen met GBD, Sociaal Links, FNP en SGP. Lees het artikel hierover op RTN-NOF hier

UPDATE 2 | bericht in Nieuwsblad N.O.Friesland van 12~05~26

UPDATE 3:
De nieuwe coalitie van Dantumadiel staat in de steigers: Gemeente Belangen Dantumadiel (4 zetels) stelt Kees Wielstra voor als wethouder. Sociaal Links (Ook 4 zetels) kiest vanzelfsprekend Rommy Kempenaar in het collega. Omdat het CDA zich heeft teruggetrokken uit de coalitie-onderhandelingen is de keuze gevallen op de FNP (1 zetel) en de SGP (Ook 1 zetel) als coalitie-partners. De FNP schuift TIeme Heeringa naar voren als (parttime) wethouder en de SGP (de ons welbekende) Tom Bakker.
Over de verdeling van portefeuilles wordt nog onderhandeld.
Het nieuwe college:



